Prometnoinformacijski center za državne ceste (PIC), ki sta ga ustanovili Direkcija RS za infrastrukturo in Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS d.d.), je danes 15. 3. 2022 dopolnil šestnajsto leto uspešnega delovanja.
Center, katerega glavna naloga je obveščanje javnosti o stanju in prevoznosti vseh državnih cest ter prometu na njih, je v 16 letih uporabnikom in medijem posredoval več kot 550.000 dogodkov na državnem cestnem omrežju: v povprečju 34.451 na leto, 2870 na mesec in več kot 90 na dan.
Prometne informacije so voznikom in medijem ves čas na voljo na številnih informacijskih kanalih:
- Klicni center je na kratki telefonski številki 1970, dosegljiv pa je tudi na daljši (01) 518 8 518.
- Spletno stran www.promet.si je v letu 2021 obiskalo več kot 9 milijonov različnih uporabnikov iz Slovenije in tujine.
- Aplikacija Promet+ ima več kot 140.000 namestitev.
- Na voljo je tudi brezplačni telefonski odzivnik za stanje na avtocestah na številki 080 22 44.
- Vse več uporabnikov dobi osnovne informacije prek Twitterja @promet_si in Facebooka Promet.si.
Na naštetih orodjih Prometnoinformacijski center poleg aktualnih informacij o stanju na slovenskih cestah zagotavlja vpogled v cestne kamere (v Sloveniji in tujini), izračun potovalnih časov, razširjene informacije o večjih deloviščih na slovenskih cestah, stanje na avtocestah v soseščini oz. v sosednjih državah ipd.
Prek spletne strani www.promet.si prek standardnih vmesnikov prometne informacije zajema večina medijev v Sloveniji. Vozniki pa si lahko uredijo obveščanje prek e-pošte in t.i. potisnih sporočil na mobilne naprave.
Z razvojem sodobnih tehnologij in digitalizacije v prometu, se razvija tudi področje prometnih informacij. S pomočjo t. i. kooperativnih inteligentnih transportnih sistemov se povečuje hitrost in zanesljivost prometnih informacij.
Zadnja novost je storitev opozarjanja na nevarnost nasprotne vožnje na aplikaciji Promet+, kjer opozorila prihajajo neposredno iz naprav oz. senzorjev na avtocestah v nekaj sekundah.
Naša statistika Aktivna uporaba prometnih informacij. To pomeni, kolikokrat so v posameznem časovnem obdobju uporabniki sami poiskali prometno informacijo na naših orodjih (klicni center, splet, app …).
Spletna stran www.promet.si je imela lani skoraj devet milijonov obiskov. Največ avgusta – skoraj dva milijona.