Vpliv oglasnih panojev na osredotočenost voznikov

Vpliv oglasnih panojev na osredotočenost voznikov

Vizualni dražljaji, kot so oglasni panoji, vplivajo na osredotočenost voznikov med vožnjo, kot kaže raziskava Agencije za varnost prometa (AVP). Okrogla miza, ki je potekala v marcu, je združila strokovnjake z različnih področij in odprla razpravo o izzivih ter rešitvah glede oglasnih panojev ob cestah.


Raziskava je pokazala, da 84 % voznikov redno zaznava oglasne panoje, 90 % jih vidi kot moteč dejavnik, ki vpliva na koncentracijo, več kot 86 % pa meni, da zmanjšujejo sposobnost opazovanja prometne signalizacije. 95 % vprašanih podpira ukrepe za omejevanje števila in vrste oglasnih panojev.

Največji izziv pri omejevanju oglaševanja so različne pravne pristojnosti, usklajenost zakonodaje in nadzor.

Mag. Nataša Kovše iz družbe DARS je opozorila, da DARS kot upravljavec avtocest in hitrih cest že vrsto let nasprotuje umeščanju oglasov v vidno polje avtocest: »Obcestni prostor avtocest je vizualno onesnažen. Postavljeni oglasi odvračajo pozornost voznikov in negativno vplivajo na prometno varnost.

  Mag. Nataša Kovše, DARS

Naša prednostna naloga je prometna varnost, zato si prizadevamo, da bi bilo oglaševanje v vidnem polju avtocest prepovedano, prav tako pa tudi oglaševanje znotraj mest, ko so objekti postavljeni na tak način, da se z avtoceste vidijo.«

Udeleženci okrogle mize so se strinjali, da je potrebno zaostriti zakonodajo in nadzor, zlasti pri svetlobnih in digitalnih panojih, ki najbolj odvračajo pozornost. Ob avtocestah in hitrih cestah, kjer so hitrosti najvišje in posledice nesreč najhujše, pa naj bo regulacija še jasnejša. 
 


Z okroglo mizo je bil dosežen pomemben korak v smeri izboljšanja dialoga med ključnimi akterji na področju obcestnega oglaševanja in prometne varnosti. Za voznike pa ostaja ključnega pomena, da so med vožnjo njihove roke na volanu, pogled usmerjen na cesto, misli pa popolnoma osredotočene na vožnjo.

Vozite varno – pogled na cesto! 👀

Foto: AVP